מחבתות לבישול שקשוקה

מחבתות לבישול שקשוקה

שקשוקה נחשבת למאכל שכולם אוהבים קטנים וגדולים, בארוחת בוקר, צהריים וערב. אין כמו מחבת שקשוקה רותחת, מבעבעת, רוחשת עם ביצה, עגבניות, בצל, שום ופלפלים וכל מני שדרוגים שעושים הבדל גדול בנראות ובטעם.
אתם אלה שבוחרים את רמת העשייה של הביצה ואת התוספות שאפשר לשדך את המנה על מנת לתת לה טוויסט: עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, תבלינים כמו פפריקה, כמון, גבינת פטה, תרד. השקשוקה מוגשת במחבת בו היא בושלה ומכאן החשיבות של סוג המחבת והתאמתה למנה האגדית. אז מה מכינים לפני שמשקשקים?

מהן מחבתות לשקשוקה?

בהכנת שקשוקה נהוג להשתמש במחבת רחבה וגדולה אותה מחממים לפני תחילת העשייה מספר דקות כאשר בהכנת שקשוקה באות לידי ביטוי מגוון שיטות בישול: אידוי השום לפני הזהבה, בישול הביצה תחת כיסוי של מכסה ובישול בשמן. יש להשגיח היטב על אופן העשייה במיוחד לפי המידה המבוקשת של הכנת הביצה וכן השלמת בישול הרוטב לפני הוספת הביצה.

אפשר לבשל שקשוקה בסיר נמוך או במחבת עמוקה, אבל קיימות מחבתות המתאימות יותר להכנת השקשוקה מבחינת רוחב המחבת לפי כמות הרוטב, כדי שהיא תכיל את כל הרוטב והוא לא יגלוש החוצה וכן למנוע את התייבשות השקשוקה. כמובן שאפשר להצטייד גם במחבתות אישיות במידה ומכינים שקשוקה אישית במחבת אישי לכל סועד. לרוב המחבתות הן בקוטר של 16 או 18.

איך בוחרים מחבת לשקשוקה?

חשוב להקפיד בבחירת מחבת מחומר איכותי עמיד כמו אלומיניום או נירוסטה או ציפוי שיש חזק אשר נחשב לבחירה מעודפת לרוב מיצקה אחת ועם ציפוי מונע הידבקות של השקשוקה למחבת. הציפוי חשוב גם לשמירה על עושר הטעמים של מנה רבת שכבות וטעמים כמו שקשוקה.
יש לוודא שהמחבת עשויה מחומר האחראי לפיזור חום שווה, כדי שהיא תהיה מוכנה בצורה אחידה בכל הרמות ומכל הכיוונים.
כיום אפשר למצוא מחבתות המתכתבות עם השמירה על הבריאות להפחתת שמן בהכנת המנה ואפילו ללא שמן בכלל הודות לציפוי הייחודי של המחבת. כמובן שיש מי שמעדיפים להחליף את השמן הצמחי בשמן זית בהכנת השקשוקה (לפי טעמכם האישי).
מבחינת המבנה של המוצר עצמו, מומלץ לרכוש מחבת המגיעה עם שתי ידיות ארגונומיות לאחיזה בטוחה ונוחה ככל שניתן. מומלץ לבחור מחבת המתאימה לכל סוגי הכיריים – גז, חשמל, אינדוקציה, הלוגן, קרמי. כמו כן, יש מי שמכינים שקשוקה בתנור ויש לוודא עד איזה חום מחזיקה המחבת (לרוב עד 220 מעלות).
ישנן מחבתות ייעודיות שמגיעות עם מכסה מתאים בעיקר זכוכית על מנת שתוכלו לראות ולעקוב אחר בישול השקשוקה – בהכנת המנה יש חשיבות רבה לתזמון נכון, חלבון לבן וחלמון צהוב ומבריק.
קיימת גם אופציה גם לרכוש בנפרד מכסה מתאים לפי קוטר המחבת. בכל מקרה, כדאי לבחור מכסה חסין חום מזכוכית שקופה עם חריר ייעודי לשחרור האדים תוך כדי הכנת המנה.

הקפידו לרכוש מחבתות שניתן לנקות במדיח כלים (אך לרוב ההמלצה היא לשטוף בצורה ידנית) ועם אחריות למספר שנים. אל תתפשרו על אופן ההכנה של שקשוקה במחבת מותאמת חזקה ועמידה למשך שנים ארוכות. אם בכוונתכם להגיש את השקשוקה לאכילה במחבת עצמה, כדאי לבחור גם מחבת אטרקטיבית מבחינת עיצוב וגוון ולהיזהר מהחום של המחבת ולהניח אותה על כלי הגשה דקורטיבי.
בין אם זו שקשוקה בלקנית, ספרדית או גלילית, פיקנטית או מעודנת – מדובר במנה מנצחת. תוכלו לגוון במתכונים שונים להכנת שקשוקה בטעם המועדף עליכם או לאכול שקשוקה אצל מי שמכין אותה בדרך הטעימה ביותר.

אין מידע

מתכונים ומאמרים נוספים

המתכון לשקשוקה המפורסמת של ד"ר שקשוקה
מתכון חריימה המפורסם של בינו
מתכון ללוביה בסלק ( שעועית עם תרד ובשר )
☎ חייג ניווט בוויז